måndag, april 02, 2007

Början blev bra, blott bara början

"Bakom brödbutiken bodde Basker-Bosses båda bröder, bröderna Basker. Brödernas båda brädade beundrarinnor brukade besviket begagna brödbutikens bullar. Bullarna bakade Basker-Bosses bas, Bagar-Basse. Basker-Bosse bodde bredvid brödbutikens blå byggnad. Basker-Bosses bröders brädade beundrarinnor bodde båda bortom bergen, besynnerligt billigt bredvid Biff-Bertils bastanta baconbod."

Bgår bdet bpå bnågot bsätt bräda bdet bovanstående? Bjag btror binte bdet!*

Jag är lite insnöad på Galenskaparen Claes Erikssons diktliknande alster Bara ben som ni ser inledningen av här ovan. Det ska ju överhuvudtaget inte gå att skriva något längre sammanhängande där alla ord börjar på samma bokstav!

Annars en dag som kan sammanfattas i ett ord: kursstart. Eftersom jag tidigare har skrivit så många inlägg om kursstarter vill jag inte skriva ett till. Jag rekommenderar i stället alla intresserade att ta en titt i kursstartsbackspegeln.

Kursstart med "Hey Baberiba"-feber
Orkidémässan i Hannover

Utan att ge mig i kast med någon djuplodande analys av dagens kursstart kan jag säga att det var lite KG Bergström-frisyr samt merkantilism och andra gamla Historia A-kunskaper. Bra klass på det, alltså!

* "Går det på något sätt bräda det ovanstående? Jag tror inte det!" i sann Bara ben-anda.

2 Comments:

Blogger Sara Ödmark said...

Ah, Claes Eriksson. Ett litet geni.

3 april 2007 kl. 13:35  
Blogger Niklas said...

Sannerligen ett litet geni. Ett mycket stort litet geni, skulle jag vilja säga.

3 april 2007 kl. 15:56  

Skicka en kommentar

<< Home