torsdag, mars 27, 2008

Superettan 2008: 5. Landskrona BoIS

Spelare in: Linus Malmqvist, Johan Persson, Calle Genberg, Peter Karlsson.

Spelare ut: Håkan Söderstjerna, Karl Corneliusson, Lee Baxter, Antti Okkonen, Morten Avnskjold.

Nickes lilla säger: Landskrona BoIS satsar vidare mot allsvenskan – serien laget trillade ur efter kvalspel 2005. Någon allsvensk doft känner jag dock inte när jag synar Skånelaget i sömmarna. Efter fjolårets miserabla elfteplacering – bara tre poäng från nedflyttning – vet jag inte ens om man ska se Landskrona som ett givet topplag. Jag ser detta år som en liten nystart för BoIS del efter att ha städat ut vissa åldersstigna spelare. Om nye tränaren Anders Linderoth – mot all förmodan – skulle läsa detta tror jag inte han skulle hålla med mig. Hans plan lär vara inriktad mot allsvenskt spel 2009 – men den har man hört förut från Landskronahåll. Försvararen Linus Malmqvist är förvisso ett fint nyförvärv, och Calle Genberg känns som en presumtiv målskytt. Men till allsvenskan? Nej – snarare femte plats.