lördag, april 05, 2008

Superettan 2008: 7. Assyriska FF

Spelare in: Martin Åslund, Jon Rytterbro, Fredrik Samuelsson, Alessandro Silva Perreira, Marcos Ferreira.

Spelare ut: Andreas Haddad, Stojan Lukic, Christian Frealdsson, Aluspah Brewah, Charles Sampson, Malek Wartan, Gerald Forschelet.

Nickes lilla säger: Jag gillar Assyriska. Att tippa laget högt, alltså. Minns bara för två år sedan när jag tippade Södertäljelaget som – etta! Vad som hände? De åkte ur. Därför tar jag i år det säkra före det osäkra och lägger in Michael Borgqvists och Edmond Lutajs mannar någonstans i de mittre regionerna av tabellen. Assyriska är en stark nykomling som kommer skapa problem för flera lag. 31-årige Martin Åslund, en gång väldigt hyllad, ses som vinterns stora supervärvning i superettan (om vi räknar bort superduperförvärvet Marcus Allbäck, som anländer till Örgryte först till sommaren). Nya brasseduon Perreira (”Alex”) och Ferreira (”Dinho”) – vänsterback respektive anfallare – kan det bli vad som helst av. Lagkaptenen Göran ”Gurkan” Marklund kan än, och bakom denne finns bland annat Xhevdet Llumnica. Uttala det namnet snabbt fem gånger om du kan. Det kan gå riktigt bra för Assyriska – men det känns även som om vägen ligger öppen för ett litet fiasko. Jag vet inte vilket jag tror på mest. Därför tippar jag som jag gör.