fredag, april 04, 2008

Superettan 2008: 16. Väsby United

Spelare in: Emil Berger, Niklas Westberg, Mikael Thorstensson, Obi Etic Ikechukwu.

Spelare ut: Saihou Jagne, Walid Atta, Kweku Turkson, Andrés Thorleifsson.

Nickes lilla säger: AI… förlåt, jag menar Väsby United, är tillbaka i superettan efter ett år i division 1. Det är väldigt mycket AIK över Väsby United, det var därför jag var på vippen att göra bort mig i inledningen av denna lilla reflektion. AIK-spelare, -tränare, sportchefer, -scouter, -ledare, -styrelsefolk, -årsmötesprotokoll, -målburar och andra AIK-relaterade saker (kanske inte alla jag räknade upp, dock) lånas ut till Väsby, och i gengäld får AIK ta över alla Väsbyspelare som har ett uns av fotbollstalang i sig. Ungefär så uppfattar jag relationen mellan Väsby United och AIK. Huruvida den uppfattningen stämmer till hundra procent låter jag dock vara osagt. Det är möjligt att AIK kan gå in och rädda kvar Väsby United i superettan genom att låna ut ett lass med spelare, men… nej. Väsby United har förvisso några intressanta spelare i Admir Catovic och Gabriel Petrovic, men i mina ögon väger laget för lätt för spel i superettan. Det känns svårt att skriva något i likhet med ”rakt ner i division 1 igen” med tanke på att AIK kan gå in och vända upp-och-ner och ut-och-in på hela Väsbybygget genom att knäppa med fingrarna. Men något lag måste jag tippa sist. 2008 heter laget Väsby United.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mjällby kommer sist

22 april 2008 kl. 10:36  

Skicka en kommentar

<< Home