lördag, mars 29, 2008

Superettan 2008: 15. Ängelholms FF

Spelare in: David Svanberg, Igor Krulj, Anton Hjalmarsson, Patrik Larsson, Björn Westerblad, Patrik Åström, Henrik Fribrock.

Spelare ut: Anders Friberg, Dennis Borup, Sebastian Hansson, Calle Genberg.

Nickes lilla säger: Jag följde inte division 1 södra slaviskt förra året, men av det jag kommer ihåg var Ängelholms vårsäsong något i hästväg. Laget vann i stort sett allt och blev relativt tidigt in på höstsäsongen klart för superettan. När avancemanget var klart verkade inte koncentrationen vara på topp, och det blev till slut en andraplacering i tabellen bakom Qviding. Till denna säsong har laget tappat rutinerade Anders Friberg – med allsvenskt spel i Landskrona bakom sig – och anfallaren Calle Genberg som gjorde tolv mål i division 1. På pappret tunga tapp – men har de ersatts ordentligt? Tillåt mig tvivla. Som tur är får Ängelholm behålla Helsingborgslånet Pär Hansson, med meriter från U21-landslaget, i målet. Det är möjligt att jag inte ser storheten i Ängelholms trupp, men jag tror att det är fler än jag som sätter ut frågetecken efter nykomlingen. Det blir division 1 nästa år.