onsdag, mars 28, 2007

Dagens betyg

Sverige
Nl
Kommentar: Förlora mot Nordirland som hämtar halva sin startelva från Burnley? Nej, nej, nej!

David Healy
Nl Nl Nl Nl Nl
Kommentar: Nej.

Zlatan Ibrahimovic
Nl
Kommentar: Utifrån de förväntningar som jag - plus många, många andra med mig - hade på herr Ibrahimovic kan det bara bli ett betyg - underkänt.

Räksmörgåsarna innan matchen
Nl Nl Nl Nl
Kommentar: I alla fall något i anslutning till matchen höll god internationell klass. Knepet är (för) mycket majonnäs.

Olof Mellbergs näsben
Nl
Kommentar: Otur att någonting hände med dig, men kunde du inte ha gått sönder i en för mig mindre betydande Premier League-match? Vid 1-2-underläge vill man inte direkt ha in Daniel Majstorovic...

Vädret
Nl Nl Nl Nl Nl
Kommentar: Vilken månad befinner vi oss egentligen i? Maj?

Mitt Europatips
Nl Nl Nl
Kommentar: Jag räknade ju med skrällar. Jag garderade Italiens hemmamatch mot Skottland med kryss, likaså valde jag att ta med krysset på Slovenien-Holland. Nordirland-Sverige 1 och Liechtenstein-Lettland 1 är inte resultat jag hade räknat med. Ändå bättre tippat än vanligt.

Pistvakt
Nl Nl Nl Nl
Kommentar: Vilken guldserie! Ja, det är nog så att jag har drabbats av Pistvakt-feber. "Jan-E, du går ner'ma Beng-Ha och tar emot fjollturistan. Olle, du går bort'ma Klimtatjakka och jag stann' häjn och gläjm på ovädran." Sven-E i högform!