torsdag, mars 22, 2007

Vanligt bussprat

Liten lista: Saker man kan säga när en person frågar "Får jag sitta här?", syftandes på den lediga platsen bredvid dig på bussen.

<> "Det får du själv avgöra."
<> "Det borde du först fråga dig själv."
<> "Om du tror att det är till din fördel att sitta bredvid mig får du gärna göra det."
<> "Ursäkta, kan du vänta fem minuter?"
<> "Det var du och jag och Glenn Hysén, vi var lyckliga och solen sken!"
<> "Jag bestämmer inte över platsen."
<> "Platsen bredvid mig verkar ledig - men jag kan lova dig att skenet bedrar!"
<> "Du var inte lite lik Richard Wagner!"
<> "Leeds-Norwich? Lutar åt en helgardering, va?"
<> "Ponera att du sätter dig - vad händer sen?"
<> "Först vill jag höra Rednexlåten Old pop in an oak baklänges."
<> "Fanns det ingen ledig plats längre fram?"
<> "Varför får jag inte ens säga by när Åsne Seierstad?"
<> "Den här bussen är inte stor nog för oss båda."
<> "Kan jag få se på biljetten?"