fredag, mars 09, 2007

Känd bloggare goes international

Efter tenta kommer solsken? Nej, efter tenta kommer - utlandsresa! Eftersom jag är så hemlig av mig vill jag inte avslöja vart jag ska styra kosan, men om jag säger att Norsken ska följa med till utlandet behöver man inte direkt ha pluggat kärnfysik i sex år för att räkna ut vilket land resan går till. Man åker inte direkt till Lettland med Norsken. Vad som ska ske i landet jag ska till - alltså inte Lettland, det går bort - känner jag också för att hemlighålla en smula, men alla frekventa Nickes lilla-läsare vet att Norsken tillhör det berömda badmintongänget. Man åker inte direkt på tulpankonferens eller folkracetävling med Norsken. En tredje, lite hemlig person ska också med. Mer om allt detta senare!

I utlandet visar de nog inte den svenska Melodifestivalen. Det är riktigt kasst, och jag har ännu inte räknat ur hur jag ska kunna se den direktsända finalen. Det är nog helt enkelt så att det får bli en minischlagerkväll på söndag. Så får det bli.

Vem vinner, då? Mitt tips - som jag presenterade i min årspredikan - var inte så kopiöst bra. Min tänkta topptrio Magnus Carlsson, The Ark och After Dark är monumentalt vingklippt och helt åt fanders. Eftersom det bara är The Ark som har lyckats ta sig till final blir det de som vinner. Så blir det. Placering 2-10? Jodå, fullständigt tips kommer här!

1. The Ark - The worrying kind
2. Andreas Johnson - A little bit of love
3. Måns Zelmerlöw - Cara Mia
4. Sonja Aldén - För att du finns
5. Sebastian - When the night comes falling
6. Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag
7. Marie Lindberg - Trying to recall
8. Anna Book - Samba sambero
9. Tommy Nilsson - Jag tror på människan
10. Sarah Dawn Finer - I remember love

Får jag rätt? Eller blir The Ark årets Assyriska? Jag vet bara en sak: Jag kommer inte titta!