onsdag, maj 09, 2007

Omöjligt uppdrag

Det känns som det var i helgen The Ark rodde hem Melodifestivalen, men det har gått nästan två månader. I morgon är det semifinaldags i Eurovision Song Contest, men Ola Salo och grabbarna syns först i den stora finalen på lördag. Jag har förberett sig inför både semifinalen och finalen efter bästa förmåga, men trots de rigorösa förberedelserna känner jag mig inte så mycket klokare. Nickes lilla noterar dock att...

...Danmarks dragshownummer à la After Dark hade känts speciellt om det varit med runt 2001. Nu känner jag mest: Jaha? Några år för sent, Danmark.

...refrängen - tror jag det är - i Tjeckiens brölbidrag låter precis som Johnny the rocker med Magnus Uggla.

...Ukraina blir en outsider eftersom deras låt är för dålig. Lurigt sånt där.

...jag inte blir förvånad om två tredjedelar av Europas befolkning någon gång under Bosnien-Hercegovinas bidrag faller i sömn. Zzzzzz...

...Malta inte har skickat Fabrizio Faniello till Helsingfors. Har malteserna äntligen insett att det inte är Faniello som ska ta Eurovision Song Contest till Valletta?

...Rysslands Song #1 mycket väl kan vara Song #1 när alla röster är räknade på lördag.

...Norges bidrag kändes inne runt 1996, 1997 nånting.

...jag gillar Cypern skarpt!

...Vitryssland också gillas. En presumtiv vinnare.

...Storbritannien inte har glömt bort hur man skämmer ut sig. Bappara, bappara, barara, bappara, bappara, bappara, yeah, yeah:andet sätter sig dock ruskigt snabbt. Flyger nog ifrån jumboplatsen.

...Israel är överlägset sämst.

...Portugal i vanlig ordning skickar en låt som bara portugiser tycker om.

...jag gillar Andorra, men tveksamt om övriga Europa gör det.

...Spaniens och Greklands respektive låtar lär spelas flitigt även efter helgens tävlande.

...jag trodde man skulle vara glad när man får äran att representera sitt land på hemmaplan. Finlands Hanna kanske missuppfattade det. Men låten! Låten!

...att det inte känns som någon idé att tippa utgången av morgondagens - som vanligt - superovissa semifinal, men att inte våga sig på ett försök efter denna genomgång vore fegt. Därför: de tio som går till final blir Cypern, Vitryssland, Schweiz, Danmark, Serbien, Andorra, Moldavien, Polen, Holland och Österrike. Och nej, fråga mig inte varför just dessa tio. Kan lika gärna bli tio andra. Men inte stolpskott som Israel, Tjeckien och Kroatien. Om så blir fallet avgår jag. Vad jag avgår ifrån vet jag inte - jag kommer bara avgå!

...mitt slutgiltipa tips om vem som vinner hela rasket naturligtvis kommer när jag vet hur finalstartfältet ser ut.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad snackar du för skit, Israels bidrag äger!!! "PUSH THE BUTTTTTTTTTON"!!!!!!!!!

9 maj 2007 kl. 21:25  
Blogger Niklas said...

Inte ens att han påminner lite om Sladjan väger upp den genomusla låten!

10 maj 2007 kl. 09:25  

Skicka en kommentar

<< Home