måndag, april 30, 2007

Internationellt i Göteborg

Förra helgen var det en lååång lördag - i helgen var det en lååång helg. Fredagen var otroligt lååång med resa till Göteborg och storshopping i Nordstan. Det yngre gardet tog det där med storshopping på allvar och synade varenda plagg på H&M. Jag tröttnade efter 20 sekunder och beslutade mig för att gå ensam. Det var nog mitt bästa beslut under hela Göteborgsvistelsen. Efter ungefär tre timmar ringde Norsken - som inte var med på shoppingrundan - och tyckte att vi kunde träffas vid vandrarhemmet om en timme. Jag blev glad över att han ringde och ville ha tillbaka oss. Jag tyckte dock att vi kunde träffas direkt - inte om en timme. Och så blev det. Fyra timmar hade blivit några timmar för många.

Lördagen var också lååång. Till slut hittade vi till hallen i Västra Frölunda som var proppfull med badmintonfolk. Cirkus 360 spelare - plus ledare och föräldrar - trängdes i hallen. Ett tag var det väldigt kaosartat. Det blev stopp i avloppssystemet och antalet fungerande toaletter sjönk från tre till en. En toalett på kanske 500 personer - man behöver inte ha mottagit Nobelpriset för att förstå att det uppstår problem då. Den lååånga lördagen - naturligtvis var det folk från min klubb som deltog i kvällens sista match - avslutades med Burger King-käk vid midnatt innan den lååånga söndagen tog vid.

Söndagarna brukar vara lugna för min del, men denna gång var jag faktiskt vidare till söndagsspelet. Jag hade turen att få spela dubbel med en duktig kille från Nordirland. Jag kände mig jäkligt internationell när jag snackade engelska under matcherna med min partner som tyckte om David Healy. Trots att vi inte delade fotbollssympatier och att jag stundtals hade problem med engelskan och hans dialekt gjorde vi bra ifrån oss på banan.

Apropå David Healy och fotboll. Degerfors-Bunkeflo (eller Brunkeflo som DIF:s hemsida kallade laget för i matchrapporten) var en match jag inte såg, men rapporterna strömmade in under lördagseftermiddagen. Efter 1-1 och totalt en poäng på tre matcher känns nästa omgångs batalj borta mot Ljungskile - som heller inte har börjat bra - som en otroligt viktig match.