måndag, april 16, 2007

Drömelva och -blogg

Folk har bönat, bett, tjatat och sakta men säkert malt ner mitt lilla huvud i småbitar. Många - ja, nästan alla - vill veta hur jag formerar min Drömelva 2007. Därför:

Målvakt: Magnus Bahne, Halmstad.

Försvarare: David Durmaz, GAIS; Peter Larsson, Halmstad; Fredrik Björck, Helsingborg; Arthur Sorín, Kalmar FF.

Mittfältare: Samuel Holmén, Elfsborg; McDonald Mariga, Helsingborg; Kristoffer Näfver, Örebro; Albin Ekdal, Brommapojkarna.

Anfallare: Henrik Larsson, Helsingborg; Jonathan Johansson, Malmö FF.

Kommentar: Stark offensiv, menar jag! Sicket anfallspar, säger jag! Det här kan bara gå på ett sätt - bra.

Nickes lilla - med lite av varje är bloggens fullständiga namn, men nu drar den mer och mer åt fotbollsbloggshållet. Det faktum att DIF på torsdag premiärspelar i superettan gör inte att det blir mindre fotboll. I dag föll också alla bitarna på plats - Nickes lilla skickar ner en känd bloggare till Göteborg och Valhalla IP för att bevaka DIF:s premiär mot Örgryte. Vem den kände bloggaren är råder det inga tvivel om. Eller?

Inte långt kvar nu.