söndag, april 08, 2007

Superettan 2007: 15. IF Sylvia

Kontakten med mina inre jag är upprättad. Vad säger de om IF Sylvia?

Gunnar Rydholm säger: IF Sylvia är en klubb vars största merit – en smula krasst sagt – är att de kommer från samma stad som en av svensk fotbolls giganter – IFK Norrköping. Till årets superetta har Sylvia valt att förlägga sina hemmamatcher på Idrottsparken eftersom den ordinarie arenan, Bollspelaren, inte är godkänd för elitfotboll. För att se Sylvia på Idrottsparken kör jag bara 22,5 mil. Notera gärna att det är 22,3 mil till Bollspelaren.

Andreas Andersson säger: Snudd på total stiltje på Sylvias värvarfront. Mikael Torin (IFK Norrköping) ansluter från lokalkonkurrenten. Annars skymtas två bosniska nyförvärv, Vladimir Karalic (Primorje) och Mirza Selimovic (Radnik). I elfte timmen har Sylvia även hyrt in Ibrahim Atiku från Assyriska. Brassen Renato Braga har lämnat.

Mark Selmer säger: Mikael Torin är tänkt som nyckelspelare på Sylvias mittfält. Markus Hansson var på glid till Åtvidaberg, men valde att stanna i Norrköpingslaget. Tur för Sylvia.

Ulf Ottosson säger: Vem ska göra målen nu när Renato Braga har lämnat laget? Nye bosniern Vladimir Karalic är i varje fall värvad för att göra mål.

Börje Ågren säger: IF Sylvia är i sig självt ett fint namn på en förening, därför känns fina eller svåruttalade spelarnamn lite ovidkommande. Men visst får speakern jobba om båda de nya bosnierna spelar.


Nickes lilla säger: Sylvia presenterar sig som ”Liten och stolt!” – och visst snackar vi lillebror när det gäller Sylvia! Norrköpingsfotbollen är bara IFK, IFK, IFK och IFK – och ganska långt efter kommer Sylvia. Eller? Nja, nu är laget från Norrköpings norra delar inte så långt ifrån storebrorsan. Sylvias serieseger i söderettan förra året – samtidigt som IFK Norrköping för fjärde året i rad misslyckades med att nå allsvenskan – ger två Norrköpingsderbyn detta år. Men trots att de båda Norrköpingslagen spelar i samma division spelar de inte i samma division. Hänger ni med?

Jag har inga exakta siffror på det, men jag kan tänka mig att flertalet av spelarna i IFK har fotbollsspelandet som en rejäl inkomstbringande sysselsättning. För spelarna i Sylvia är nog verkligheten en helt annan. Fotbollsbankkontot hos Sylvias Johan Roxström är säkerligen inte lika välfyllt som hos Stefan Thordarson.

Tränaren Mats Olsson – med det passande fotbollssmeknamnet ”Bajen” – lär behöva pussla en hel del för att få sitt Sylvia placerat som lag 14 eller bättre efter omgång 30. För träningsmatcherna har inte gått helt enligt planerna. Utifrån resultaten går det urskilja två saker:
1. Sylvia gör lite mål.
2. Sylvia släpper in mycket mål.

Om man blandar 1 och 2 i superettan blir resultatet knappast nytt kontrakt. Sylvia har dock under den senaste tiden skärpt till sig avsevärt i defensiven, så noll insläppta och någon pyts framåt i premiären mot Falkenberg kanske inte längre får ses som en utopi? Oavsett om det blir 2-0 eller 0-5 i premiären har jag tipset klart för mig – Sylvias superettasejour blir ettårig.

1 Comments:

Anonymous Hertug said...

Mycket trevlig artikel och mycket användbar. Degerfors möter Syrianska FC i som spelas på Stora Valla. I deras senaste möte, vann Syrianska FC matchen med 3-0. Jag undrar om Lindskogs lag förberett oss med en överraskning idag. Baserat på de senaste resultaten melan de två lagen, skulle skulle jag förvänta mig att denna match blir ganska balanserad och slutar oavgjort. Det ska bli intressant att se om Yoann Axel Arquin kommer göra mål denna match eftersom han har en bra snitt när det gäller mål / match. Jag är säker på att du kommer att satsa nästa gång. Var hittar jag unibet recension eller bet365 recension, eftersom jag hört att de är bra?

27 oktober 2016 kl. 15:40  

Skicka en kommentar

<< Home