onsdag, april 18, 2007

Dan före dan

I morgon vid den här tiden vet jag, du och alla andra hur det har gått. Örgryte-Degerfors är då - förhoppningsvis - färdigspelad och man kommer må på ett speciellt sätt. Hur jag kommer känna mig står skrivet i stjärnorna - inte på denna blogg. Jag kan dock avslöja att jag troligtvis är hyfsat glad om DIF lyckas göra fler mål än Örgryte på plastgräset i Göteborg.

Innan Sven-Martin Åkesson flöjtar igång kraftmätningen kommer flera frågor få sina svar, både stora och små.

<> Vem vaktar DIF:s mål - Simon Nurme eller Jonas Bohlin? Här snackar vi miljonfrågan i Postkodmiljonären. Simon och Jonas har delat broderligt på bollmotarsysslan i träningsmatcherna, och tränaren Mark Selmer har varit fruktansvärt hemlighetsfull vad det gäller målvaktssidan. I dag kom i alla fall ett beskedet - besked kommer en timme före avspark.

<> Hinner jag klippa mig innan vi åker, eller tvingas jag besöka Sveriges andra stad på tok för långhårig?

<> Ska jag slänga in en, med studentmått mätt, liten förmögenhet på tvåan till oddset 4.80 i Långenmatch 70? Det kittlar lite!

<> Orkar lilla Valhalla IP ta emot de enorma supportermassorna från Värmland?

<> Kommer det regna? SMHI menar att regnet kommer falla över Göteborg under eftermiddagen - men inte under kvällen. Gott.

<> Spelar Henrik Berger på topp brevid Shpetim Hasani, precis som i genrepet? Inget är säkert - mycket kan hända innan matchen - men det kan jag aldrig tänka mig att han gör. Således är frågan redan besvarad.

Ett litet tips kan jag kosta på mig. 1-2. Kom ihåg var ni läste det.