fredag, april 20, 2007

Dan efter dan

Kopiöst tungt. Jag ska inte ge mig i kast med någon egenhändig matchrapport vad det gäller Örgryte-Degerfors (läs i stället om matchen här, här, här, här, här eller här), utan jag säger bara det redan nämnda - kopiöst tungt. Att Örgryte tog hand om alla de tre poängen känns som en stöld i paritet med... ja, jag har nog svårt att finna motstycke!

Men!

Resterna som var kvar av mig efter kampen mot den intensiva blåsten (oj, vad det blåste!) på - faktiskt - snygga och intima Valhalla sopade jag ihop och kom fram till att säsongen trots allt inte behöver bli som premiärmatchen (kopiöst tung, alltså). Det fanns intentioner och DIF visade att man inte vill sluta på plats 11, som jag tror de gör.

Men Örgryte? Jag kan inte mer än hålla med Göteborgs-Postens krönikör Mats Härd. Bara en optimist kan tro på Öis.

Nya tag på söndag. Hemmapremiär!