tisdag, april 24, 2007

På polisförhör

Nej, jag skojar bara. Men det kändes inte som att ett polisförhör var så långt borta. I förmiddags bombarderades jag med frågor.

1. Var bor du?
2. Är du nyinflyttad?
3. Hur hittade du hit?
4. Var klippte du dig senast?
5. Vilka hårvårdsprodukter använder du?
6. Knyter du vänster- eller högerskon först?
7. Hittar du till Statoil i Oskarshamn?
8. AIK eller Djurgården?
9. Ska schack klassas som en sport?
10. Vilken forwardskonstellation ska DIF ställa på benen i morgondagens cupmatch mot Ersboda?

Frågorna 6 till 10 ställdes naturligtvis inte, utan jag försökte bara vara lite rolig. Däremot fick jag besvara frågorna 1 till 5. Frågorna 4 och 5 tyder på att jag var och klippte mig - något som är helt rätt svarat!

Jag försökte svara efter bästa förmåga. Roligast var när jag svarade på fråga 3. Ägarinnan, som klippte mig, förklarade att många hittade till hennes salong via hitta.se. Det fattade jag första gången hon sa det. Men hon sa det tre-fyra gånger till, bara för säkerhets skull. Jag såg kanske inte ut som något barn av it-åldern som vet vad Internet, hitta.se och sådana grejer är.

Så här sitter jag nu, nyklippt och... ja, fin.