tisdag, maj 01, 2007

Köttbullevalet är gjort

Att jag har varit så dum! Under en längre tid har jag valt Mamma Scans vid inköp av köttbullar. De har varit lagom goda och jätterunda. I torsdags, inför Göteborgsresan, gick jag till den andra affären och provade på Konsum Värmlands köttbullar. Helgen i Göteborg förflöt och min egenhändigt ihopmixade pastasallad - pasta, köttbullar och lite grönsaker (notera ordet lite) - inmundigades under dagarna två.

Nu kommer jag aldrig byta tillbaka till Mamma Scans!

Konsums känns oerhört hemgjorda, och det beror inte bara på smaken. Konsums är inte superrunda som Mamma Scans, något som förhöjer hemgjordhetskänslan. Till klubbmästerskapet - som går av stapeln inom en snar framtid - fortsätter jag på det inslagna köttbullespåret: Konsum Värmlands köttbullar i pastasalladen. Nu har jag gjort mitt val!

Till sist något för alla fotbollsnördar:

What do the Championship and a cordless telephone have in common?
They both have no Leeds!