fredag, maj 04, 2007

Nickes lilla backar - lite!

Läs först: Den skumma kön.

Jag kan ha haft fel angående den långa kön utanför Systembolaget vid klockan nio i onsdags. Trogna läsare upplyste mig nyligen om möjligheten att människorna som bildade kön inte nödvändigtvis väntade på att Systembolaget skulle öppna - det finns andra affärer bredvid Systembolaget!

Jag lyssnade, tog in synpunkterna - och nu backar jag. Lite i alla fall. Naturligtvis kan det vara så att folk köade till något annat än Systembolagets öppnande. Drottninggatan känner jag inte som min egen ficka, men jag tror att det ligger en glasögonaffär bredvid Systembolaget. Lång kö en onsdag till en glasögonaffär? Hmm...

Dessutom inbillar jag mig att kön startade utanför Systembolagets entré, men det är möjligtvis det jag i önskan att ha rätt vill inbilla mig. Nej, det här verkar vara ett svårlöst problem. Nickes lilla forskar vidare i frågan.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan nog sprida lite ljus över den mystiska kön: Misstänker att den berodde på den svenska whiskeyn "Mackmyra" som släpps i små mängder någon gång per år...brukar resultera i morgonkö på bolaget. /Wissman

6 maj 2007 kl. 22:51  

Skicka en kommentar

<< Home