måndag, maj 07, 2007

Folket ville ha Mackmyra

Läs först: Den skumma kön och Nickes lilla backar - lite!.

Nu är det nog läst. Det är löst, menar jag. Den förbannade kön utanför Systembolaget har sedan i onsdags sakta gnagt sönder mig. Nu är problemet - som sagt - löst. För någon minut sedan upptäckte jag att någon hade kommenterat - någon hade kommenterat! - inlägget där jag backade lite från min tanke att det var till Systembolaget människorna köade. Klipper in kommentaren här.

Jag kan nog sprida lite ljus över den mystiska kön: Misstänker att den berodde på den svenska whiskeyn "Mackmyra" som släpps i små mängder någon gång per år...brukar resultera i morgonkö på bolaget. /Wissman

Johan Wissman, som patrullerar Karlstads gator med briljans, kom alltså med lösningen. Tack för det, Wissman!

Case closed.