fredag, maj 11, 2007

Dagens konversationer

Samtal 1: Vår ekonomilärare påminner oss om att det är viktigt att vi följer de ekonomiska nyheterna nu när vi läser just ekonomi. Jag tar hans ord på allvar, finner under rasten Svenska Dagbladet och öppnar ekonomisidorna. Jag hittar en artikel om en bankfusion där jag hittar några bekanta namn på banker. Följande samtal mellan mig och min fotbollsintresserade fikakompis utspelar sig.

Jag: - Barclays? De sponsrar väl Premier League?
Fikakompis: - Ja, det gör de.
Jag: - Mm, Barclays English Premier League.
Liten paus.
Jag: - ABN Amro sponsrar Ajax.
Fikakompis: - Ja, det stämmer.
Återigen liten paus.
Jag: - Fortis, då? Är det Anderlecht?
Fikakompis: - Du! Jag kan inte belgisk fotboll!
Jag: - Nähä, okej... Det kanske är Feyenoord.

Samtal 2: Utspelade sig för en liten stund när jag stoppades av en man i en bil.

Okänd man: - Ursäkta! Jag ska till Rååååtorp.
Jag: - Ursäkta, vad sa du?
Okänd man: - Rååååtorp. Var ligger Rååååtorp?
Jag: - Råtorp?
Okänd man: - Ja, jag ska till Rååååtorp. Vet du var det ligger?

Han var inte från Värmland.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

japp, det är Feyenord. Ett storslaget samtal som jag ångrar att jag missat...

11 maj 2007 kl. 20:57  
Blogger Niklas said...

Misströsta inte! På onsdag blir det stor fotbollsspecial. Något jag precis upptäckte är att BÅDE Anderlecht och Feyenoord lirar med Fortis på tröjan. Den banken verkar ligga i.

11 maj 2007 kl. 21:41  

Skicka en kommentar

<< Home