torsdag, augusti 10, 2006

It's alive!

Efter förra veckans blogginlägg (som mer liknade en dödsannons) har svensk elitfotboll nästan rest sig. Nästan? Jag ska förklara!

Jag skrev om lilla Åtvidaberg, bottenlag i superettan, som nu är Sveriges enda kvarvarande lag i Europacupspelet. De spelade match i kväll, borta mot norska ligaledaren Brann. Det blev 3-3. Tre mål mot tre! Osannolikt bra och ett helt okej läge inför returen som spelas i Växjö, 20 mil från Åtvidaberg (hemmaplan var det, ja...).

Om nu "Åtvid" lyckas sparka bort Brann har svensk elitfotboll rest sig igen. Nu har den bara nästan rest sig, vilket inte är så jäkla bara när jag tänker efter. Hur som helst är Åtvidabergs Europaframfart värt att följa upp. Stay tuned!

Ännu mer glädjande är att jag i morgon gör sista dagen på jobbet. Sen är det slut, finito, alle! Men - det blir väldigt snart ännu en tidig morgon efter morgondagens morgontrötta morgon. På lördag begår jag rekordtidig säsongdebut i tävlingssammanhang, och tävlingen spelas inte nästgårds direkt. Dessutom spelar jag först av alla, något som definitivt inte innebär en tidig starttid (naturligtvis en självklarhet, men det är aldrig fel att förtydliga).

Allt kommer gå bra. Vi kommer komma iväg i tid och vi kommer komma i god tid till hallen. Möjligtvis en smula trötta, men det ska inte vara någon fara. Mer om allt det här senare. Nu ska bara sista dagen bli gjord.