onsdag, augusti 02, 2006

En köttgryta? Nja...

Ruzomberok. Smaka på det ordet. Vad är det för något? Ett ryskt ångstrykjärnsmärke? En ungersk köttgryta? En farlig anabol steroid? Inget av mina hemsnickrade förslag är ens nära sanningen. Ruzomberok är ett fotbollslag - och de var i farten i kväll. Och de höll så hög fart att de vann mot Djurgården.

Ruzomberok! Djurgården ska inte behöva åka ut i Champions League-kvalet mot ett slovakiskt lag som 98 procent av den svenska befolkningen inte kan uttala namnet på. Men det gjorde Djurgården. Det hade alla andra svenska lag också gjort, så indirekt kan alla svenska lag bära hundhuvudet. Inget svenskt lag kan spela bra i någon Europacup. Jo, vi har ju Åtvidaberg, men de lirar bara i superettan.

Cork, Zimbru Chisinau, Cork, Derry, Thun, Cork, Ruzomberok och Cork (förbaskade Cork har Corkat igen många svenska klubbars Europadrömmar) är lag som till och med en inbiten fotbollsfantast har svårigheter med att placera på kartan. Av olika anledningar har vi under de senaste åren tvingats stifta bekantskap med korpklubbar som de ovan nämnda.

Nåvål, vi har ju som sagt Åtvidaberg. Elva i superettan. Heja!

I går blev det augusti och i dag är det fortfarande augusti, precis som i flera dagar framöver. Redan augusti! Det är snart skoltajm igen. Jag har inte tröttnat på att vara utan den (skolan), och den känslan lär inte försvinna under de närmaste veckorna. Snart springer man på Tomten, TLK, "gott"-läraren och de andra filurerna i korridorerna igen. Det närmar sig, som sagt.

Jag vet inte om mitt betyg för vårens studier börjar närma sig, men vore det inte skönt att få reda på om man blev godkänd eller ej på B-kursen i historia innan höstens C-kurs startar? Jo, det vore det. Jag kan dock sätta alla mina besparingar på att jag får ett godkänt. Detta eftersom jag fick betyget godkänt på varenda litet moment under B-kursen. Bör ge ett godkänd på hela kursen.

Nu är jag trött. Trött på ganska många saker. Trött på Ruzomberok. Trött på Djurgården. Trött på Cork. Trött på Cascada och deras tjatlåt. Hörde någonstans att den låten finns i åtta (!) versioner. Inte konstigt att man blir trött på den. Trött är jag också på några fler saker jag inte kommer på just nu eftersom jag är för trött.