söndag, juli 16, 2006

Jag badar väldigt ofta

Är det bara jag som inte har badat än i år?

Trots att det ofta är så varmt att termometrarna önskar slita sig loss och hiva ner sig i drickat har det inte blivit något badande för min del. Värmen finns ju här! Och just i dag finns den här väldigt mycket. Jag var ute på sjön i dag och vädret var kanonbra (läs: badväder). Badade jag? Nej. Det blåste ju lite. Lite.

Och det måste ha blåst lite förra sommaren också. Jag tror inte att jag badade då heller. Kommer inte riktigt ihåg, faktiskt. En smärre skandal, tycker jag, eftersom jag bara behöver knalla i tre-fyra minuter för att nå en badplats. Vilket badkrukeribeteende!

I stället för att bada kan man sova. Att sova på dagen börjar nästan bli en hobby för min del. Speciellt denna helg har varit sprängfylld av min nya hobby. Något som särskilt har möjliggjort detta är all tennis som har sänts på tv. Jag gillar att titta på tennis - men inte för länge. Om jag tittar för länge blir jag trött och somnar. Jag tror det är lite lurigt det här med att titta på tennis på tv. Man måste verkligen anstränga sig för att förstå hur bra spelarna är. Om man anstränger sig för mycket blir man trött - och somnar.

Helgen är snart över, men helgens höjdpunkt är inte förbi. Två avsnitt av Rederiet med start kvart över sex. Härligt!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjena Nicke!
Det är inte bara du som inte har badat än, hehe. Samma för mig, har inte kännt på vattnet ens än :P

Hare så bra,
M.V.H.
Johan

20 juli 2006 kl. 15:34  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

12 augusti 2006 kl. 11:19  

Skicka en kommentar

<< Home