söndag, juli 02, 2006

Ja? Nej? Kanske?

Nej, nej, nej - jag vill inte! Eller jag kanske vill? Vad vill jag? Jag vet verkligen inte.

Det jag med säkerhet vet är att jag ska börja jobba i morgon. Det jag inte vet är om jag ser fram emot det eller ej. Å ena sidan är det skönt att kassera in money. Å andra sidan är det väldigt skönt att vara ledig och inte tänka på jobb eller skola. Sedan kan man också slå till med å tredje sidan och säga att det kan vara skönt att göra något vettigt. Samtidigt som man tjänar pengar, som var å ena sidan-tanken.

Men jag måste gå upp så tidigt! Det känns verkligen sådär, måste jag säga. Sex timmar efter midnatt är det meningen att jag ska vakna. Jag har masserat minnet och kommer verkligen inte ihåg när jag senast gick upp så tidigt. Kan det ha varit förra året när jag jobbade? Jag har inte under det senaste året gått upp så tidigt för att komma i tid till skolan och jag har, vad vad jag vet, inte gått upp så tidigt för att fara iväg till något badmintonspelande under föregående säsong. Alltså: Jag kommer vara trött i morgon klockan sex.

Sedan blir det till att packa. Packa upp, packa ner, packa in, packa ut, packa fram och packa bak - helt enkelt packande av alla dess slag. Kanske inte bara packande, men jag tror att det blir en hel del packande för min del. Sedan ska jag gå hem - och det är så grymt skönt. Det lite mindre sköna är att nästa arbetsdag snabbt infinner sig. Då är det bara att gå tillbaka till å ena sidan- och å tredje sidan-tankarna.

Nu ska jag gå och ha lite ledigt.