onsdag, juni 21, 2006

Myggfritt, tack!

Eftersom jag inte har börjat jobba än har jag under den senaste tiden försökt vara lite seriös med sommarträningen - och det har gått bra. Det som har gått bra är att jag har tagit mig ut och sprungit. Det som har gått mindre bra är att det har gått så dåligt. Sakta, segt, långsamt - vad ni vill. Än ska jag dock inte ge upp!

Värst av allt är dock myggen. Oavsett om jag är ute på förmiddagen eller, som i dag, på kvällen är de där. När jag röjer fram i spåren är det inga problem - då hinner de inte med. Det är innan och efter löperiet det är helvetiskt. Innan och efter står jag still vid cykeln och utför vissa handlingar - då passar de på.

Innan
1. Låsa cykeln.
2. Ta av mig tröjan.
3. Fixa med mp3-spelaren så att den sitter runt överarmen.
4. Knyta skorna.

Efter
1. Pusta ut en smula och dricka vatten.
2. Ta fram cykelnyckeln ur strumpan (perfekt förvaringsställe!) och låsa upp cykeln.
3. Ta på mig tröjan.
4. Fixa med mp3-spelaren så att den hänger runt halsen.
5. Knyta upp skorna.

Ugh. Bara jag tänker på sakerna jag gör börjar det klia på benen. För det är där de sätter sig, myggen. Det känns som om jag står och hoppar och vevar frenetiskt med någon arm när jag står vid cykeln. Speciellt punkt 3 under "Innan" och punkt 4 under "Efter" tar otroligt lång tid för mig.

Nu vill jag bara höra veckans hitvarning på Rix FM (den verkar bra) och se Argentina-Holland på tv. Då kan jag glömma myggen.