torsdag, juni 15, 2006

Bestämt er, SVT?

Jag tittade på en av SVT:s sportsändningar i morse. De berättade då att de erfor att Anders Svensson skulle få fortsatt förtroende av Lars Lagerbäck (ja, vi snackar VM för er som inte fattar det).

Sen, typ en kvart senare, surfar jag in på Aftonbladet som menar att Kim Källström ska ta Svenssons mittfältsplats i kväll. Intressant, tänkte jag. SVT menar att Svensson spelar; Aftonbladet säger att Svensson petas.

Jag skulle ha bloggat i samma stund som jag upptäckte de divergerande åsikterna. Nu har SVT ändrat sig och basunerar ut att Kim Källström ska spela i stället för Svensson. Texten om att Svensson spelar är säkert borttagen och raderad för all framtid. Så här skriver SVT nu. Var inte källan som sa att Svensson spelar pålitlig, SVT?

Ungefär sju timmar kvar till Matchen med stort M. Det är nu det gäller. Sverige måste inte vinna, men det underlättar sjukt mycket om de gör det. Ett oavgjort resultat mot Paraguay, som jag tror på, innebär att seger i sista gruppspelsmatchen mot England är snudd på nödvändigt eftersom Paraguay möter hopplösa Trinidad & Tobago. Vill eller orkar inte spekulera mer nu. Det får gå som det går. Bollen är rund, planen platt och domaren svartklädd.

Åh, just det! Matchen spelas på Berlins olympiastadion. Jag har varit där, för två år sedan. Ett gott omen?