lördag, juni 10, 2006

Njuter!

Det är verkligen lov nu. Det ligger inte kurslitteratur överallt som bara väntar på att bli läst - skönt! Även om våren inte har varit den allra jobbigaste tiden känns det mycket skönt att vara ledig.

Jag fick i torsdags erbjudande om att börja jobba tre veckor tidigare än beräknat (läs: nu på måndag!). Jag tackade nej. Det ska banne mig vara lite ledigt nu. Att jag tackade nej berodde alltså inte bara på att fotbolls-VM är igång.

Apropå fotbolls-VM. När beskedet att Andreas Isaksson inte kan stå i kväll nådde mig var jag nästan säker på att Lars Lagerbäck skulle ge platsen mellan stolparna till John Alvbåge. Nu verkar det som om Rami Shaaban får stå i kväll. Att Lagerbäck väljer Shaaban och inte Alvbåge tycker jag är väldigt "olagerbäckigt". Under sina år som förbundskapten, ofta med Tommy Söderberg vid sin sida, har han premierat spelare som har varit med i landslaget länge. John Alvbåge har varit med länge i olika landslag; Rami Shaaban är en nykomling.

Det är i och för sig VM nu. Vem som har varit med längst är i sammanhanget tämligen ointressant - det är den bäste som ska stå. Rami Shaaban lär fixa att stå i mål mot Trinidad & Tobago.

4-0 blir det. Mot åttondelen!