fredag, juni 02, 2006

Det kunde ju ha varit sämre...

Besvikelsen efter gårdagens händelser är fortfarande kvar - men dagen kunde när jag nu tänker efter ha varit mycket sämre. Jag var till exempel en hårsmån från att tvingas umgås med "gott"-läraren under hela förmiddagen. Det blev inte så - i stället hamnade jag i Teddy Lucic-kopians grupp. En hel förmiddag med en massa "gott" hade varit för mycket.

Superakademikern TLK (snygg förkortning, va?) säger aldrig "gott". TLK rör sig mer med akademiska uttryck som "paginering" och "frågeställningar". Minns väl akademikerbingon? I går höll han sig dock i skinnet och slängde sig inte med så många akademikerord. Det måste ha varit för att vi gjorde sista dagen i skolan. Lov nu, alltså? Snart. Först hemtentaskrivande.

När jag nu sitter med en av böckerna jag använder mig av för att klara av hemtentan upptäcker jag ett mycket stort fel. Det gäller Carlo M. Cipollas Before the Industrial Revolution (om du nu vill gå och köpa/låna/stjäla boken och se felet live).














Här ovan ser vi bokens framsida. Författarens namn, Carlo M. Cipolla, är snyggt skrivet helt utan felaktigheter. Nu ska jag presentera bokens rygg.














Nämen! Här står Cipolla med ett litet c. Vilken miss! Okej om man av någon outgrundlig anledning råkar skriva fel på bokens baksida - men att skriva fel på författarens namn är lite väl dåligt. Jag ringde upp TLK för att få en kommentar om skandalen:

- Höhö. Det där felet upptäckte jag fyra år innan boken skrevs. Du har mycket kvar att lära, Niklas!

Superakademikern TLK.

(För att undvika frågetecken - jag ringde inte till TLK. Allt är påhittat.)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

22 juli 2006 kl. 02:06  

Skicka en kommentar

<< Home