måndag, mars 27, 2006

Akademikerbingon - succé och fiasko

I dag var det så dags - akademikerbingon som jag har tjatat om skulle bli verklighet. Det startade dock katastrofalt dåligt - och allt var mitt fel. När jag satte mig ner och väntade på att läraren - Teddy Lucic-kopian - skulle köra igång hade jag inte skapat någon akademikerbingobricka. Jag hade heller inga ord att fylla brickan med.

Jag greps dock inte av en furiös panik. Bara en liten panik. Snabbt som tusan gjorde jag ett rutnät bestående av nio rutor. Lagom till lektionens start hann jag även fylla rutorna med akademikerord. Så jag var med när lektionen drog igång.

I rubriken står det att det blev både succé och fiasko. Succé eftersom jag fick bingo (tre i rad), och det ganska snabbt. Fiasko eftersom det gick för snabbt. Det dröjde bara tio minuter (vi satt i lektionssalen i drygt två timmar) innan jag hade kryssat i fem av de nio rutorna.

Av någon konstig anledning klingade de akademiska flosklerna och uttrycken av efter tio minuter. Under återstoden av lektionen kryssade jag inte i något mer ord! Det var således en superakademisk inledning av Teddy - men sedan dog allt. Nu mäter jag i och för sig akademiteten utifrån min nio ord stark akademikerbingobricka, något som kanske inte är rätt eftersom det finns så många akademikerord.

Nu har jag i alla fall provat på det. Och för att vara ärlig - det var inte så roligt och spännande som jag hade föreställt mig det. Inte succé, men inte heller fiasko.

Betyg: Nl Nl