tisdag, maj 23, 2006

Finns människan på riktigt?

Är Dogge Doggelito verklig? Jag börjar verkligen fundera nu. I kväll såg jag honom på tv. Jag har sett honom på tv förut, men har då inte reflekterat särskilt mycket över hans person.

Av någon konstig anledning gillar jag Dogge, men jag kan ändå inte komma från det: Är han på riktigt? Är han inte Sveriges egen Mr Lordi som inte visar sig utan sin "mask"? För det känns som om Dogge har på sig en mask. En mask som gör att jag plötsligt får det hysteriskt roligt när jag ser och hör honom. Det är speciellt hans språk som fascinerar mig. Språket är fullt av ord som jag för mitt liv inte skulle komma på tanken att använda i en vardaglig konversation.

Vi har alla sett reklamen för El-giganten där Dogge spelar huvudrollen. "Cykel på köpet"-grejen, ni vet. Man kan lätt tro att Dogge inte håller på så där i mindre officiella sammanhang, men jag tror att han gör det. Han pratade i alla fall så i kväll när jag såg på TV4:s Matchen. Jag kan bara inte låta bli att skratta när hans käft börjar gå. Värt att notera: jag skrattar inte åt Dogge; jag skrattar med Dogge.

Serien Matchen blir för övrigt riktigt roligt att följa om Dogge är med hela tiden. Människan har nästan aldrig spelat fotboll och ska om en vecka möta bronshjältarna från VM -94. Dogge lär snacka bort "Bjärred", Brolin och grabbarna!

- Ey, len, Brolin! Shiiit, värsta kaggen du har! Ey, du behöver en cykel. Jag kirrar en hur lätt som helst. Ringer brorsan på El-giganten!