torsdag, maj 18, 2006

Ja, tack!

Ibland kan man fråga sig vad i helsike man håller på med. Regnet faller ned i en strid ström, publiksiffran uppgår till 439 personer, handskarna är genomsura, benen skakar av kyla, motståndet är lika osexigt som Rambergsvallens löparbanor och spelet värmer inte det minsta - där har vi kvällen på Stora Valla. Till råga på allt var det en cupmatch - en spelform många lag inte bryr sig om.

Men Degerfors är Degerfors. Jag vet att jag skulle ha mått psykiskt dåligt om jag hade missat gårdagskvällens (eftersom jag skriver detta några minuter efter tolvslaget) cupmatch mot Assyriska. Därför trotsade jag vädret och tog mig till Stora Valla. Nu ångrar jag mig inte. Degerfors vann och har hastigt och lustigt avancerat till fjärde omgången. De första 90 minuterna var inte ens nära att vara bra och 0-0 var ett rätt logiskt resultat.

Förlängning tilltog - och där släppte det! DIF gjorde två mål och Assyriska (som jag har tippat som vinnare av årets superetta - jag har nog fel) var ett slaget lag. Som ni ser på min fina bild spelades matchen omgivet av ett gemytligt spelarklimat. Assyriskas David Durmaz och DIF-spelaren Eirik Lamøy i ett trevligt samspråk.

Nl Nl Nl - Eirik Lamøy. Syttende Mai passade Eirik perfekt. Grym arbetskapacitet.
Nl Nl - Den spontana ståplatsklacken som bildades efter 29 minuters spel. Jag rös.
Nl - Andreas Drugge. Inbytt, målskytt och matchhjälte.