söndag, maj 14, 2006

"Äukä" igen

Det känns som om TV3 har misslyckats kapitalt med hockey-VM när det enda jag sitter och bryr mig om under sändningarna är - Jonas Bergqvist. Det är så nu. Så kommer det inte vara när (eller om, det verkar inte gå så bra för Sverige) Tre Kronor tar sig till slutspel. Då kan jag nog koncentrera mig mer på spelet. Om jag kan och vill titta då.

Det med Bergqvist jag inte kan släppa är när han säger förnamnet Åke. Jag vet, jag har tagit upp det förut, men jag kan verkligen inte släppa det. Det blir liksom "Äukä" av alltihop.

Jag stör mig inte på det. Det blir bara så att det uppmärksammar mig kopiöst mycket. Jag tycker nog hela "Äukä"-grejen är fruktansvärt rolig. Jag blir glad när Jonas Bergqvist talar direkt till Åke Unger. Det låter verkligen inte som "Åke".

Allt detta tyder på att jag 1) är fruktansvärt lättroad, 2) behöver piffa upp mitt hockeyintresse betänkligt och 3) måste hitta bättre saker att blogga om. 1 finns det inte så mycket att göra åt, 2 jobbar jag ytterst lite på (finns annat) och 3 jobbar jag inte alls på nu i skrivande stund.