måndag, maj 08, 2006

Forskningsläge: Klar

Jag vet att ni har funderat. Ni har funderat på vad min evighetsforskning, som nu är över, handlar om. Evigheten (fem veckor) är slut och jag har lämnat in forskningen. Jag behöver egentligen inte berätta så mycket - det räcker med att skriva titeln på studien så förstår man vad den handlar om: Massakern i München 1972 - en studie om Arbetets och Svenska Dagbladets rapportering. Jag vet - titeln gör rapporten fruktansvärt ointressant, men såna här grejer ska inte vara intressanta.

Den något sånär insatte vet att det handlar om oenighet mellan israeler och palestinier när man talar om terrordådet under München-OS 1972. Nu kan man tro att rapporten innehåller en massa sport eftersom dådet begick under OS - men så är det inte. Jag fick inte in någon sport alls. Det är jag rätt nöjd med. Det tyder på att det är en seriös studie. Seriösa studier ska inte vara fulla av en massa sportdravel. Sport och idrott har ännu inte tagit plats på det akademiska podiet. Min studie är dock fullproppad med politiska oegentligheter och annat som får en tvättäkta akademiker att stortjuta av glädje. Nog om detta. Jag kan dock säga att jag är mäkta stolt över mitt verk.

Ni som följde mina öden och äventyr innan Nickes lillas tillkomst vet att jag tidigt i höstas gick en match mot Karlstadsbuss där det delades ut smockor till höger och vänster. Nu är det dags igen - men nu är det inte Karlstadsbuss som har gjort mig illa. Nu är det Värmlandstrafik som befinner sig i skottlinjen. Om jag får anledning att återkomma i frågan ska jag naturligtvis göra det.