måndag, maj 01, 2006

Stencool GP

Eftersom jag i torsdags ägnade mig åt viktiga saker tittade jag inte på det enormt roande och välgjorda tv-programmet Ett herrans liv på Kanal 5. Parhästarna Filip Hammar och Fredrik Wikingsson intervjuar i programmet intressanta svenska kändisar.

Första programmet såg jag inte. Andra programmet med Tommy Körberg såg jag - och det var riktigt bra. Därför hade jag höga förväntningar på det tredje programmet där ingen mindre än vår statsminister, Göran Persson, gästade grabbarna. Och visst motsvarades förväntningarna när jag tittade i dag. Göran var cool, Filip och Fredrik var inte så flamsiga och programmet var kanon.

Kanon var också kvällens träning. Det kan man nästan inte tro när jag låter meddela att jag var den ende som dök upp förutom tränaren. Att jag var ensam innebar dock att jag fick en och en halv timmes privatträning. Jag tränade bara ett slag och gjorde bara en enda övning tillsammans med tränaren - men ändå var det kanon och inte det minsta långtråkigt. Ett slag och en övning i 90 minuter. Naturligtvis höll vi inte igång övningen hela tiden, utan det ägnades också en del tid åt mer teoretiska inslag om det enda slaget jag övade på.

Dessutom kan jag meddela att det numera är ställt utom alla tvivel att jag kommer få ihop 15 sidor till min uppsats. Känns skönt.