onsdag, april 26, 2006

Tyst!

Jag såg på Jeopardy! förut. De har denna vecka kändisspecial vilket innebär att programmet gästas av diverse kändisar. I dag tävlade Tone Bekkestad, någon Viktor som jag inte kände igen och en person som jag inte vill namnge. Jag vill inte namnge den tredje tävlanden eftersom jag inte vill ge denne någon som helst publicitet. Från och med i kväll ser jag den tredje tävlanden som en idiot. Hårda ord, men ibland måste man ta i med hårdhandskarna.

Den icke namngivne tävlanden visade inte respekt för de oskrivna Jeopardy!-reglerna som har växt fram under alla år. Man ska inte kommentera varenda jävla kategori. Man ska inte kommentera varenda fråga och på så sätt sinka värdefull tid. De två andra, Tone och den mystiske Viktor, visste hur man spelar Jeopardy!. Fast Tones orutin lyste igenom vid ett flertal tillfällen eftersom hon typ hela tiden glömde svara med en fråga. Viktor var väldigt het på gröten och stod och småhoppade bakom pulten. Han vann. Tone var en kunskapskatastrof. Hon fick inte ens vara med i finalen.

Men den tredje tävlanden... Nej, hon uppförde sig inte som man ska i en Jeopardy!-studio. Flera gånger sa jag halvhögt "tyst!", "håll käften!", "stäng igen kakburken!" och "knip!" när hon började flamsa.

Många av er är säkert nyfikna på vem denna kändis är. Hon kallar sig visst sångerska, men har såvitt jag vet bara haft en (1) hit. Den går under namnet ABC - och kom ut för 20 år sedan. Hennes kändisskap har under de senaste åren varit i stort sett obefintligt, men genom sitt deltagande i ett populärt program i TV4 tidigare i år blev hon återigen omskriven. Tänk om hon inte hade varit med i det programmet. Då hade vi sluppit se - och höra - henne i Jeopardy!.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med fast jag missade programmet då tiden hade ändrats av någon anledning!

28 april 2006 kl. 01:35  

Skicka en kommentar

<< Home