tisdag, april 25, 2006

Sett på tv

Programledare: - Nöje, sport, geografi eller blandat?
Tävlande: - Blandat.
Programledare: - I vilket land är Paris huvudstad?
Tävlande: - Vad sa du?
Programledare: - I vilket land är Paris huvudstad?
Tävlande: - ...
Programledare: - Jag måste nog be om ett svar nu...
Tävlande: - Eh... England?
Programledare: - Nej, det är ju Frankrike! Du var nog lite nervös...
Tävlande: - ...
Programledare: - Tack så mycket! Hej!
Tävlande: - Ja, visst, ja! Aj, aj, aj, aj, hej, aj, aj, hej, aj...

Slut på showen. Ordjakten - lockar på något vis alltid fram skrattet.

__

Minne som en statssekreterare under ett KU-förhör - det har jag. Det mest vitala jag ville berätta i gårdagens inlägg glömde jag bort! Det jag glömde bort att skriva var att jag nu har en oerhört kort väg till träningen - och det är så härligt! I left the building cyklandes 19.21 i går. Jag var framme vid hallen 19.24. Tre minuter. Jag kan alltså vara oerhört såsig och cykla hemifrån 19.26, komma fram 19.29, låsa cykeln (som tar ungefär en minut på grund av vissa tekniska missöden från min sida) och komma i tid.