tisdag, april 18, 2006

SM-guld - men hellre tre poäng

Hurra, hurra, hurra. Färjestads BK är återigen svenska mästare i ishockey efter kvällens seger mot Frölunda. Naturligtvis är jag jätteglad och supernöjd med att FBK kunde betvinga guldfavoriten Frölunda.

Tankarna går naturligtvis till tränaren som borde bli staty, "Perra" Johnsson. Men också till kungen av Karlstad, Jörgen Jönsson, och silvermannen himself, Per Hållberg, som äntligen fick sitt SM-guld.

Men sen är det inte så mycket mer. SM-guld, liksom. Slut. Jag jublade en smula när slutsignalen ljöd, men nu börjar jag fundera på viktigare saker. Till exempel om det är uppsatshandledning eller inte i morgon och om mitt skrälltips till förstaplacering i superettan - Assyriska - verkligen ska kunna vinna serien. I kvällens premiär vann faktiskt laget mot en av favoriterna, IFK Norrköping. Ni ser, tankarna flyger iväg trots SM-guldet.

Jag kan säga att jag lätt skulle byta bort FBK:s purfärska SM-guld mot tre Degerforspoäng i superettapremiären borta mot Falkenberg på söndag. Det är ett enkelt val. För er andra är det dock som Östersjön (och den kan ni ju fundera på ett tag).