lördag, april 29, 2006

Panelhumor

Det är nog så att jag gillar det ganska mycket. Panelhumor innebär att det sitter en panel som har roligt och fyrar av skämt efter skämt. Exempel på panelhumorprogram är Parlamentet, Extra Extra!, Time out och 100 %. Jag tror att jag gillar allihop. När jag nu tänker efter tror jag att jag faktiskt gillar alla humorprogram. Naturligtvis finns det säkert något undantag, men jag kommer inte på något nu.

En liten favorit just nu är Extra Extra! med Måns Möller på TV3. Speciellt skojigt är ronden Say my name, bitch! där en av deltagarna i varje lag ska imitera kända personer i konstiga situationer. Liknar i mångt och mycket namnleken i Time out. Nu senast skrattade jag hejdlöst mycket när en av komikerna (tror han heter David, vikarierade i Time out förra veckan) imiterade Tommy Körberg sjungandes Who let the dogs out? Det var minst sagt roligt.

Många finner dessa panelhumorprogram dåliga, och det kan jag nog förstå. Allt är egentligen inte roligt, men av någon anledning tycker jag det. Inte precis allt, men i alla fall så mycket att jag ska finna programmen roande och sevärda.