lördag, maj 06, 2006

Handduksinkastande

Jag kom, jag bollade in, jag spelade drygt ett set - och jag kastade in handduken. Kraften var fruktansvärt omaxad och insatsen i klubbmästerskapet blev därefter - avbrytande efter drygt ett set.

I dag var det också bortamatch. En sån där nervös och ofta otäck händelse som när man inte följer den på plats kräver nerver av stål. Man vet inte hur det går, man vet inte vilket lag som spelar bra och man vet knappt vad det står. Men i dag vore det väl tusan om man inte skulle få sig en bra bild av matchen Ljungskile-Degerfors.

Jag satte mig framför datorn, gick in här, här, här och på svenskfotboll.se:s liverapportering - och vips så fick man faktiskt en ganska bra bild av hur matchen artade sig. 0-0 är helt okej borta mot Ljungskile och DIF är fortfarande obesegrade efter fyra matcher.

Hockey-VM i dag också. Känns fruktansvärt kallt. Brrr. Ändå kommer jag nog sitta bänkad när Sverige spelar - men i kväll gjorde jag inte det.