fredag, maj 12, 2006

Näst bäst? Halstablettsgubben!

Förlustnollan är utsuddad! Det blev i kväll förlust för Degerfors hemma mot det förmodade topplaget IFK Norrköping (se min tippning till höger) med 1-2. För första gången för säsongen äntrade jag Stora Valla bärandes min tjusiga matchtröja anno 2005 - och då blev det förlust. De tio sista minuterna frös jag något så infernaliskt. Inte bra att matcherna startar så sent. Herregud, hur svårt ska det vara att lägga någon hemmamatch på helgen med tidig matchstart och mer publik som följd?

Tidig ledning (nionde minuten), Norrköping kvitterade strax innan paus, och sedan tog gästerna ledningen i början av den andra halvleken. Ridå. Degerfors var väldigt dåligt i den andra halvleken, och jag funderade på hur DIF har kunnat skrapat ihop sex poäng med det spel de visar upp.

Nl Nl Nl - Renato Rodrigues. Kung i luften.
Nl Nl - Gubben intill som bjöd på halstabletter. Från Lidl, om någon undrar. Halstabletterna, alltså. Gubben kom nog från Finland.
Nl - 1-0-målet av Abder Kabous. Helt okej frispark.