måndag, maj 22, 2006

Hög klass

- Nä, jag tycker Norge är ganska bra, faktiskt!

Sveriges Conny Vesterlund i andra periodpausen vid ställningen 10-1 mot Norge i innebandy-VM. Visst är det så, Vesterlund. Om man ligger under med 1-10 efter 40 minuters spel är man ruggiga!

Innebandy-VM är i stan. Eller ja, i Sverige. Men det känns inte så hett, faktiskt. Som ni ser försöker Conny Vesterlund höja statusen på motståndet en smula, men mig lurar du inte, Conny. Innebandy är just nu lika med Sverige och Finland. Innebandy lider av ungefär samma syndrom som bandyn – få nationer är framträdande. Det var i alla fall kul att Conny Vesterlunds uttalande, som nästan följdes av utspilld yoghurt, fick plats i tv. Och just det, Sverige slog Norge med 17-2. Är Norge fortfarande ganska bra, Vesterlund?

Nu ska jag visa dagens bild – Bengt-Åke Gustafsson i guldhjälm. Hockeygrabbarna tog i går VM-guld och firades i Stockholm i dag. Bengt-Åke var naturligtvis med, och jag tycker att han ser otroligt lustig ut i sin guldutstyrsel. Bilden är från Sportnytt.



Rent allmänt är det rätt lustigt att se en idrottsledare i en guldhjälm eller en guldhatt. Tänk er Lars Lagerbäck i guldhatt efter ett VM-guld. Nja. Lars Lagerbäck har dock börjat ta små steg mot de större scenerna som säkerligen kan ge en guldhatt eller någon annan huvudbonad på svaj. I dag såg jag honom i ICA-reklamen på tv – och han var riktigt bra. Hoppas han blir ett återkommande inslag i reklamfilmerna. Lars har lite av en tråkstämpel intryckt i pannan och behöver sådan här publicitet. Och nåde den tv-krönikör som tycker att Lagerbäck förlöjligar sig! Denne ska personligen få sig ett elakt e-mejl undertecknat mig.