tisdag, juni 20, 2006

Närmar sig igen

Dags igen - Sverige mot England. Jag ska titta, du ska titta - alla ska titta! Jag är verkligen inte lika nervös som inför Paraguaymatchen, men så länge blåbärsgänget T&T har en chans att gå om finns det lite nervositet inom mig.

För att komma i form inför tv-kvällen ska jag leverera några roligheter som folk har sagt under VM. Håll till godo.


Magnus Hedman: - Det är viktigt att punktera en sak.
(Jag har råkat ut för en poängtering. Kan du laga den, Hedman?)


Peter Jihde: - Om du får välja mellan vinst och kryss - vad väljer du då?
(Fråga ställd till SVT:s sidekick Sladjan Osmanagic inför Sverige-Paraguay. Tre eller en poäng är ett tufft val när det gäller Sverige, Jihde.)


Ilija Petkovic: - Som jag sa på presskonferensen häromdagen kommer vädret spela en stor roll.
(Serbien & Montenegros förbundskapten efter 0-6 mot Argentina. Knivskarp analys, Petkovic.)


Robert Perlskog (ser en repris där målvakten räddar): - Jag tror målvakten är på och fingrar lite.
Jens Fjellström (ser Spaniens förbundskapten Aragones i bild): - Det trodde Aragorn också.
(Kvar i sagolandet, Fjellström?)


Robert Perlskog: - Ayari får en varning - samtidigt som det landar en humla på vårt bord.
Jens Fjellström: - Och det var ingen liten humla!
(Exakt den bonusinformationen vi eftersökte, mina herrar!)


Robert Perlskog: - Det måste vara en zoologisk trädgård här. Nu är det ett bi som är här!
(Perlskog fortsätter göra häpnadsväckande zoologiska upptäckter i exotiska Tyskland.)


Nu kan ni köra igång, grabbar! Mitt tråkiga tips: 0-0.