lördag, augusti 05, 2006

Jag borde bli väderkrönikör

Saker man vet om Nickes lilla:

1. Om blogginnehavaren (det vill säga jag) inte har något vettigt att skriva inleds varje inlägg med onödigt snack om vädret. Så därför:

Varmt i dag. Sjukt varmt - igen! Någon dum jäkel måste ha planterat osynliga eldkastare som gjorde slut på all ammunition under dagen. Något sådant. Det jag vet är i alla fall att jag är en smula röd i ansiktet nu. Drygt två timmar i ständigt solgass på Stora Valla (ja, solen lyser även i Degerfors) sätter sina spår - och det känns inte så skönt.

Det hade kunnat kännas lite skönare om Degerfors hade vunnit, men laget dog - som vanligt! Jag blir så förbannad (och nu är jag nog det på riktigt; annars brukar jag bara vara skojförbannad när jag skriver så)! Det blev ingen repris av Örebromatchen, men det var verkligen inte långt ifrån. 1-1. Annars noteras att:

<> Planens mest kände aktör var domaren Peter Fröjdfeldt. Och nu är även han hatad i Degerfors...

<> Daniel Mendes ersättare, Mano Garcia, charmade Stora Valla-publiken under de tjugo första minuterna - sen försvann han, precis som övriga laget.

<> För första gången under mina elva år som flitig Stora Valla-besökare uppsökte jag skugga i halvtid. Vilken hetta!

<> BWO:s Temple of love spelades inte före matchen eller i halvtidsvilan. Synd. Då kunde jag inte få frågan "är det här afrikansk musik?". Den frågan fick jag när låten spelades innan matchen mot Jönköpings Södra.

<> Med halva facit i hand blir nog Rederiet helgens höjdpunkt.