torsdag, september 20, 2007

De bråkar fortfarande!

Kommer ni ihåg kampen mellan "gott"-läraren och Lüllis? Duellen mellan Karlstads båda historiedidaktiker var förra höstens stora universitetsfejd. Nickes lilla rapporterade flitigt från fajten. Först här, och sen här. Numera ser jag inte "gott"-läraren och Lüllis så ofta. Det är lite synd, för jag börjar alltid skratta för mig själv när jag ser någon av dem. Att skratta för sig själv är alltid roligt.

Efter mer än ett år tillsammans trodde jag att kampen mellan historiedidaktikerna var över - men jag hade fel! En pålitlig källa meddelade nämligen nu i kväll att "gott"-läraren och Lüllis fortfarande vevar mot varandra med sina idéer om historiedidaktik. "Gott"-läraren menar: Lüllis har fel! Lüllis menar: "gott"-läraren har fel! Detta pågår inför vilsna historiestudenter som inte förstår någonting - precis som förra hösten när jag bevittnade de båda herrarna. Att de orkar hålla på övergår mitt lilla förstånd.