fredag, september 14, 2007

Zoooordning?

Eskilstuna i morgon. Dags för riktig säsongsdebut. (Den "oriktiga" skedde i Sollentuna för ungefär en månad sedan - men det var ju mitt i sommaren!)

På hur stort allvar ska man ta en helt vanlig badmintontävling? Visst ska man alltid göra sitt bästa och hela den biten - men inte till vilket pris som helst. Jag kallar en av mina klubbkompisar för Norsken här på Nickes lilla. Han åkte till Eskilstuna - i förmiddags. Alltså mer än ett dygn innan tävlingen sparkar igång.

Det är inte långt till Eskilstuna. Det tar ungefär två timmar att köra dit. Hur som helst ringde jag upp Norsken i eftermiddags för att kolla läget inför morgondagen; hur formen kändes och hur den fysiska och psykiska statusen var. "Vad gör du?" frågade jag. "Jag är på djurpark", sa Norsken.

Parken Zoo, alltså.

Alla uppladdningssätt är bra utom de dåliga. Om det var ett dåligt eller bra sätt visar sig i morgon.

Funderar över rubriken? Om det inte är ordning på ett zoo, kan man tala om zoooordning då?