tisdag, september 11, 2007

Bortblåst - på flera sätt

Det är efter kvällar som gårdagens man verkligen börjar fundera på om Degerfors IF hör hemma i superettan eller i division 1-skiten. Allt var inte dåligt - men bra mycket var det! Oförmågan att skapa målchanser, vinna närkamper, ta hand om det man kallar andrabollar... Ja, det känns som om jag kan räkna upp ännu fler punkter Enköping var bättre än DIF på i går. Framför allt var Enköping bättre än Degerfors på att göra mål. Vi ska verkligen tacka Simon Nurme och någon högt stående makt för att det bara blev ett mål för Enköpings del.

Det som kändes så bra. Regnet höll sig borta, resan gick snabbt och det var matchen till ära fri entré. Bara att kliva in på Enavallen utan att betala ett öre. När jag tog plats på ståplatsläktaren blev jag ganska snabbt varse om att Enavallen är norra halvklotets största blåshål. I slutet av matchen funderade jag på om jag skulle behöva uppdatera Kyltoppen, men riktigt så illa var det lyckligtvis inte.

Enköpings SK har verkligen sina idéer om hur man drar in pengar till klubbkassan. De har sålt alla hörnor till Nordea. När det blev hörna i gårdagens match tog speakern till orda:
- Hörnan presenteras av Nordea.
När speakern sa det första gången trodde jag att det var ett skämt. Men det fortsatte. "Hörnan presenteras, som sagt, av Nordea." "Matchens artonde hörna presenteras av Nordea." "Även denna hörna presenteras av Nordea."

Som en liten slutkläm kan man lugnt säga att jag som DIF-supporter fick vad jag betalade för.

Precis. Det var fri entré.