tisdag, maj 15, 2007

Nickes lilla presenterar: Kyltoppen

DIF-Åtvidaberg i torsdags. DIF-Åtvidaberg i dag - igen! Dessvärre fick inte DIF tillåtelse att spela om torsdagens genomusla förlustmatch i dag. I stället var det cupens tredje omgång som gällde i kväll. Att säga att det gick en smula bättre i dag än i torsdags får ses som årets understatement.

DIF vann nämligen kvällens match. Eller vann och vann - det stod 2-2 efter full tid och förlängning tilltog. Och tänka sig! En minut innan förlängningens slut slog han till - Mano Garcia. 3-2, slut på matchen och cupavancemang. Men kunde inte den segern ha kommit i torsdags?

Eftersom spelet inte värmde överdrivet mycket fick man försöka värma sig på andra sätt - något som inte gick. I slutet av första halvleken började jag frysa - och min fryshet bara tilltog ju längre matchen led! Jag och huligan-Fred dividerade under den kalla och blåsiga andra halvleken huruvida det var värre eller bättre väder i Göteborg för en månad sedan när DIF premiärspelade mot Örgryte. Jag tyckte att det var värre i Göteborg - huligan-Fred frös mer i dag. Det är förvisso möjligt att det var kallare i dag - men inte en chans att det blåste mer i dag än på Valhalla IP. Under ÖIS-matchen drog en infernalisk storm in över den lilla fotbollsarenan - och den låg kvar under hela matchen. Snacka om a bit windy. Och på grund av vinden blev det då kallt. Mycket kallt.

Det finns redan många kalla minnen från denna säsong (talar nu inte om DIF:s spel, men även det har varit kallt). Därför ska jag presentera Kyltoppen. Under vilka matcher har jag frusit mest? En topp tre kör vi.

1. DIF-Jönköpings Södra
2. Örgryte-DIF
3. DIF-Åtvidaberg (cupen)

Kommentar: Ettan är solklar. I slutskedet av matchen - när jag till slut insåg att DIF inte skulle få till stånd någon kvittering - önskade jag mig allra mest att domaren skulle avsluta matchen. Vädret var genomuselt och kylan var så där bitande kall som den ofta är - i februari. Inte i april. Örgryte-DIF ramlar in på andraplatsen tack vare stormen. Sedan kvalar dagens match in, mest på grund av att jag frös så länge. Betänk att matchen gick till förlängning, vilket innebär att matchen förlängdes med en halvtimme. Om det hade blivit straffar vet jag inte om jag hade suttit och skrivit detta.

Frågan är nu: Tar sig morgondagens cupmatch mellan Carlstad United och Hammarby in på Kyltoppen? Matchstart är18.30, något som bör innebära att jag kommer börja frysa i mitten av andra halvleken. Räcker det för att kvala in på Kyltoppen? Allt om det på Nickes lilla!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vilka matchtröjor är det som gäller ikväll?? Hade jag haft en ajax hade det blivit den, men nu vet i fan, Hull kanske

16 maj 2007 kl. 11:20  
Blogger Niklas said...

Tveksamt om jag vågar mig på att stå i snålblåsten på Tingvalla i matchtröja. Om du kniper Hulltröjan ses du som en riktig fotbollssupporter som stöttar ett i mångas ögon litet skitgäng från Championship. Alltid ett plus!

16 maj 2007 kl. 13:08  

Skicka en kommentar

<< Home