söndag, maj 13, 2007

Ett litet erkännande

Okej - jag hade fel vad det gällde vinnaren i någon musiktävling i Helsingfors. Jättefel. Monumentalt fel. Nästa år blir det till att tippa - om jag nu ska fortsätta med det - på ett land som slutar på "ien", som Rumänien, Armenien, Georgien, Serbien, Bosnien, Bulgarien eller Sverigien. Kanske inte det sistnämnda dock...

Men det fanns ingen tid till att gräva ner sig! I dag väntade en av badmintonsäsongens höjdpunkter - klubbmästerskapet. När vår tränare Långe holländaren på förmiddagen lät meddela att han skulle ta den öppna platsen seniorherrsingeln seglade han upp som en liten favorit till att ro hem klassen. I finalen ställdes jag mot just Långe holländaren. Jag trodde på en enormt jobbig och energikrävande batalj sedan jag fått jobba livet ur mig för att betvinga Norsken i semifinalen. Utan att slänga mig med klyschfyllda badmintonanalyser kan jag säga att finalen gick bra - väldigt bra - för min del. Således blir det känd bloggare som vid klubbmästerskapet 2008 står som regerande mästare. Gott.

Nu är jag lite trött.