söndag, september 09, 2007

Onekligen ett tungt avhopp

Inte en DIF-match denna vecka. Således en veckosummering helt utan DIF-inblandning. Har det någonsin hänt? En fråga för alla Nickes lilla-statistiker att bita i.

Veckans...

...viktras: Jag är inte så insatt i regeringens arbete att jag med säkerhet kan säga vad bytet av försvarsminister - ut med Mikael Odenberg (tungt avhopp) och in med handelsministern Sten Tolgfors - innebär för Reinfeldts gäng. Något jag däremot vet är att snittvikten på ett svenskt statsråd har rasat - och det rejält.

...återhämtning: I tisdags råkade ett av våra nyförvärv från Karlskogas badmintonvänner ut för en olycka med sin motorcykel. Det ryktas om att det gick i sisådär 120 knyck när olyckan var framme. Lyckligtvis klarade han sig bra. Så bra att han i går tränade badminton. Han verkar onekligen vara av det rätta virket.

...Zlatan: Jag menar, Zlatan är Zlatan.

...look-a-like: Det är alltid lika roligt när Nickes lilla-versionen av Johan Wissman berättar att för honom helt okända människor kommer fram till honom och påtalar hur lik Johan Wissman han är. Det måste på något sätt gå att tjäna pengar på det där.

...låt: Jag lovar - det här blir sista gången för i år. Natalie med Ola.