fredag, september 07, 2007

Israels största flygbolag? Någon?

Funderar lite på Adam Alsing. Varför har han lett tv-skit som Big Brother och Masterplan? Han är ju en smart jävel!

Jag har den senaste tiden försökt komma ihåg att ratta in Mix Megapol på radion runt kvart i nio på morgonen. Äntligen morgon, som programmet heter, med Gry Forssell och Adam Alsing är inget program jag tidigare lyssnat så mycket på, men det har skett en liten förändring de senaste månaderna.

När jag jobbade i somras drog jag mig mot en radio när klockan slog 8.45. Då var det nämligen dags för programpunkten ”Vinn Adams pengar” – och det är precis det man kan göra. En utmanare, i form av en radiolyssnare, och Adam Alsing får svara på tio frågor om allt möjligt. Om utmanaren lyckas få flest rätt får Adam betala ur egen ficka. Får utmanaren till exempel ett rätt mer än Adam vinner den 100 kronor; får utmanaren två rätt mer vinner den 200 kronor.

Jag lyssnade väldigt många gånger i somras – i stort sett varje dag – och har även gjort det nu när jag inte har jobbat. Det ska sägas direkt: Adam Alsing förlorar i stort sett aldrig. Han lyckas alltid vinna eller fixa oavgjort. Det är verkligen imponerande. Tänk att sitta fem dagar i veckan, svara på tio frågor – och aldrig förlora.

Ibland inbillar jag mig att jag skulle ha en chans mot Adam Alsing – men när jag vaknar ur drömmen inser jag att jag inte skulle ha det. Att sitta i direktsändning och värka fram vad Israels största flygbolag heter, eller vad man har drabbats av när man har pneumoni, är inget jag skulle klara av. Jag klarar ju inte ens av det när jag inte är med i radio.

Så det är bara att ta av sig mössan och erkänna: Han är riktigt smart, den där Adam Alsing.

Just det! Israels största flybolag? El Al. Pneumoni? Lunginflammation. Inga problem, va?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nu måste jag få känna mig lite smart när jag kunde svara på båda dom frågorna!Men även jag är medveten om att jag skulle få pisk av Alsing. =)

9 september 2007 kl. 14:08  

Skicka en kommentar

<< Home