torsdag, augusti 30, 2007

Djordje och Chukwudi

Åh, herregud! DIF:s ledning kastade tärningen. Vilken siffra som ledningen såg vetetusan, men det var hur som helst "skriva kontrakt"-siffran som tittade fram. För nu har vi två nya spelare - Djordje Mrdjanin och Chukwudi Nwogu. Vad är det för gubbar, då?

Djordje Mrdjanin: Serbisk försvarare som DIF lånar från en serbisk klubb - utan att ha sett honom i spel.

Chukwudi Nwogu: Nigeriansk mittfältare som i matchotränat skick tog Stora Vallas gräsmatta i besittning i tisdagens U21-match mot Djurgården. Han stod, vad jag förstår, inte för någon briljant insats i den matchen. Ändå kontrakteras han för resten av säsongen.

Om läget inte hade varit akut (läs: sistaplats i serien, tre poäng upp till nedflyttningsstrecket och nio matcher kvar) hade jag ställt mig ytterst tveksam till båda värvningarna. Nu känner jag: Kör på - vi har banne mig inget att förlora! Jag vill inte sitta i slutet av oktober med en division 1-plats för 2008 års säsong och svära över att DIF inte vågade chansa för att hänga kvar.

Den mest intressanta frågan är naturligtvis hur bra Djordje Mrdjanin och Chukwudi Nwogu egentligen är. Den näst mest intressanta frågan är om min morfar kommer lära sig namnen på spelarna innan säsongens slut. Djordje Mrdjanin och Chukwudi Nwogu var namnen.